You are in main content

Programes d’atenció per a l’autonomia personal

ACTUACIONS PREVISTES

Projectes per a la creació, remodelació i ampliació de centres que promoguin l’atenció en els àmbits de la rehabilitació, la recuperació, el residencial, i altres serveis d’ajust personal i social, encaminats a la cerca de la qualitat de vida d’aquells que, en una societat excessivament competitiva, no poden aconseguir unes mínimes cotes d’autonomia personal sense l’ajuda de tercers, per contribuir d’aquesta manera a avançar i difondre el concepte de “vida independent” associat en tot cas al d’Accessibilitat Universal.

TIPOLOGIA DE LA DESPESA

Despeses d’inversió en actius fixos que siguin necessaris per a dur a terme les actuacions descrites, com ara construccions i/o reformes, compra d’equipaments i instal·lacions i altres despeses administratives o de gestió directament relacionades amb el projecte.

DOCUMENTACIÓ QUE CAL PRESENTAR

  • Formulari de sol·licitud general per a persones jurídiques emplenat degudament amb les dades bàsiques de l’entitat sol·licitant i del projecte presentat. S’adjunta plantilla per al seu emplenament en l’Annex núm. 1.
  • Fotocòpia del codi d’identificació fiscal de l’entitat (CIF).
  • Fotocòpia del DNI del representant legal.
  • Còpia dels poders del representant legal que porta a terme la sol·licitud d’ajuda en nom de l’entitat.
  • Fotocòpia de l’escriptura de constitució de l’entitat.
  • Fotocòpia dels estatuts de l’entitat.
  • S’hi farà constar juntament amb la documentació, si és el cas, la Confederació o Federació Nacional del col·lectiu de discapacitats en què s’enquadra l’entitat sol·licitant, amb la finalitat de gestionar, quan sigui procedent, la petició en el marc del programa de treball que cada any s’estableix amb aquestes entitats d’àmbit nacional. Si s’escau, es podrà aportar una declaració emesa per l’entitat d’àmbit autonòmic/nacional a la qual es trobi associada la peticionària, en què la primera informarà favorablement sobre la viabilitat del projecte objecte de la sol·licitud d’ajuda, la suficiència dels mitjans econòmics amb què pretén finançar-se, així com l’aplicació adequada dels fons que se sol·liciten amb la finalitat que constitueix l’objecte de l’ajuda sol·licitada.
  • Juntament amb la documentació enumerada anteriorment, el sol·licitant haurà de remetre un certificat (s’adjunta plantilla en Annex núm. 5) emplenat, segellat i signat pel representant legal de l’entitat, en el qual s’acrediti, de manera enunciativa i no limitativa, l’autenticitat de la documentació jurídica presentada a la Fundació ONCE, i altres aspectes com ara que l’entitat està al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social i la Hisenda Pública, que els comptes anuals (o la documentació que reflecteixi la situació financera de l’empresa) mostren la imatge fidel de l’entitat, etc. Aquest certificat autoritza igualment la posada a la disposició de l’entitat per a la realització d’una auditoria del projecte en cas de resultar beneficiat d’una ajuda de la Fundació ONCE, auditoria que podrà dur a terme la mateixa Fundació ONCE o bé un tercer que aquesta designi.
  • Memòria descriptiva del projecte que es pretén executar, en la qual s’haurà d’indicar, a més de tota la informació que l’entitat sol·licitant cregui que pot contribuir a una comprensió millor del projecte plantejat, els aspectes bàsics següents:
    • Descripció breu de les finalitats i activitats de l’entitat sol·licitant.
    • Justificació del projecte que fonamenti la seva necessitat d’execució .
    • Cost total del projecte desglossat en les diferents partides, aportant-se si és el cas els pressupostos que donin suport a cadascuna d’aquestes (p.ex. pressupostos de maquinària i/o equipaments, projecte de construcció bàsic o d’execució, pressupostos de serveis de professionals, etc.).
    • Quantitat de l’ajuda sol·licitada a la Fundació ONCE.
    • Pla de finançament del cost total del projecte incloent-hi l’aportació que la mateixa entitat té previst efectuar, enumerant les diferents entitats públiques i/o privades que participaran en el projecte, quantificant les seves aportacions (previsibles o en ferm) i aportant aquella documentació que obri en poder de l’entitat sol·licitant com a suport d’aquest pla de finançament (resolucions o, si és el cas, sol·licituds de concessió de subvencions d’entitats públiques i/o privades).
    • Descripció i quantificació dels objectius socials pretesos amb el projecte (p.ex.: nombre d’ocupacions, places ocupacionals, nombre d’assistents a jornades, etc.).
    • Calendari d’execució material del projecte, especificant-ne la data d’inici i de finalització, així com de consecució de les fites rellevants d’aquest.
    • Per a projectes amb calendari d’execució plurianual s’haurà de desglossar, en funció del cost total del projecte i per a cadascun dels exercicis, tant les quanties que es preveu sol·licitar a la Fundació ONCE, com a la resta d’institucions públiques i entitats privades que previsiblement participaran en el seu finançament.

Les entitats beneficiàries es comprometen que tota la informació i documentació que s’aporti a través del Lloc web SIRIS serà veraç i suficient a fi d’acreditar les circumstàncies justificatives requerides, així com que aquesta documentació i informació, i especialment les dades de caràcter personal que poguessin ser requerides per a justificar l’ajuda rebuda, ha estat recaptada legítimament, i s’han obtingut les autoritzacions i els consentiments necessaris dels afectats, treballadors o usuaris, per a cedir aquestes dades de caràcter personal a la Fundació ONCE, d’acord amb el que es preveu en l’article 11 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

ANNEXOS: