Zer egiten dugu

Inserta eta Inserta Berrikuntza

Inserta eta Inserta Berrikuntza

ONCE Fundazioa eta INSERTA, bere laneratzeko erakunde aditua

INSERTA Empleo, ONCE Fundazioaren prestakuntza eta enplegurako erakundea da. Lana bilatzen ari diren eta/edo beren trebetasunak sustatu edo beste batzuk eskuratu nahi dituzten pertsona desgaituei zuzenduta dago.

Horrez gain, enpresei desgaitasuna duten langileak kontratatzea errazten die eta aholkularitza ematen die prozesu osoan zehar: diru-laguntzak, laguntza teknikoak eta ekonomikoak, bilatzen duten profilerako hautagai egokiak aztertzea, bai eta, behar izanez gero, lanpostua egokitzea ere.

Gaur egun, Insertak 36 bulego ditu autonomia-erkidego guztietan banatuta eta horietan 373 profesionalek lan egiten dute giza baliabideen arloan (horietatik 325ek desgaitasuna dute).

INSERTA Empleo, EGFrekin lankidetzan aritzeko tandema

ONCE Fundazioak Europako Gizarte Funtsarekin izan duen lankidetza luzea eta emankorra izan da, eta PE bezala pasatzen da, hala nola Diskriminazioari aurre egiteko Programa EragileaTalentuaren araberako Programa, 2007-2013 Diskriminazioaren Aurkako Programa Eragilea edo Gizarteratze eta Gizarte Ekonomiarako Programa Eragilea (Poises) eta Gazte Enplegurako Programa Eragilea (POEJ).

POISES

Poises berriak orientazio- eta prestakuntza-ekintzen jarraipena eta lan bitartekaritza hiru programatan aurreikusten ditu: Bultzatu zure talentua 4.0, Indartu zure Talentua 4.0 eta garapen iraunkorrerako Talentu Anitza.

Programa berritzaileena Emakumeak ON-GI Moduan deitzen da eta genero-indarkeria jasaten duten eta desgaitasuna duten emakumeen bizitza eta enplegua hobetzen duen programa da.

POEJ

Gazte Enplegurako Programa Eragilea Gazte Bermearen Sistema Nazionalean izena emanda duten 16 eta 29 urte bitarteko desgaitasuna duten gazteei zuzenduta dago.

Programa honen helburua da Orientazioko langileak familiekin jarduteko metodologietan trebatzea; desgaitasuna duten gazteen gizarte- eta familia- ingurunean lan-metodologia bat garatu eta aplikatzea; familiek egoera berean dauden beste batzuen agindu-emaile gisa joka dezaten lortzea; familiekin jarduteko hurbiltasun unitateak sortzea, landa-inguruneetara sartzeko eta ikastetxe eta zentroetako orientatzaileekin lan egiteko aukera emango dutenak.

INSERTA empleo: enplegua bilatzen duten gazteentzako gure zerbitzuak INOIZ EZ AMORE EMAN

Inoiz Ez Amore Eman Plana ONCE Fundazioak eta Inserta Empleo entitateak egindako apustua izan zen, gazteen langabeziari aurre egiteko eta desgaitasuna duten gazteak gizarteratzeko eta laneratzeko, herrialdearen egoera ekonomikoaren ondorio dena, eta Enplegu eta Gizarte Segurantzako Ministerioaren Gazte Ekintzailetzaren eta Enpleguaren Estrategiara atxikituz.

2018an, Inserta Empleo entitateak ‘Inoiz ez amore eman’ roadshow-a bultzatu zuen, ‘Aukera hau ez da egunero pasatzen’ leloarekin, % 33ko, edo hortik gorako, desgaitasun-ziurtagiria duten 16 eta 29 urte bitarteko gazteak erakartzeko eta haien enplegagarritasuna hobetzeko baliabideak emateko. Hautagaien izen-ematea atari honen bidez egin zen: Noterindasnunca.org.

'Inoiz ez amore eman' saioaren azken fasea 2018ko urrian aurkeztu zen kanpoko publizitate kanpaina integralarekin, presentzia digitalarekin, artistekin eta influencerrekin. Horrez gain, desgaitasuna duten gazteak protagonistatzat zituen bideoa eskaini zuten, indarrez eta energiaz beteriko pieza batean, gainditzeko gogoa erakusten dutenak eta guztiontzat eredu bihurtzen direnak. Kanpainako beste ekintza bat Trazos de vida izenekoa izan zen, Espainia osoko artista handien eta desgaitasuna duten gazteen arteko topaketak biltzen dituena. Topaketa horiek inspirazio-iturri izan dira inoiz amore ez ematearen garrantzia adierazten duten sei obra paregabe sortzeko.

Inserta Empleo eta bere zerbitzuak desgaitasuna duten emakumeentzako: EMAKUMEAK ON MODUAN ETA INSERTA BEHAR DUZU

Desgaitasuna duten emakumeen jarduera-tasa % 35,2koa da eta desgaitasunik ez duten emakumeena % 72,1ekoa; enplegu-tasa % 30ekoa da, % 57ren aldean, eta langabezia-tasa % 29,3koa. Desgaitasunik ez duten emakumeena, berriz, % 21,3koa da.

Errealitate horren ondorioz, Inserta Empleo erakundeak komunikazio kanpainak bultzatu ditu, hala nola 'EZ-tik ON-era pasatu', desgaitasuna duten emakumeen enplegua sustatzeko ekimena. Lanpostu eta prestakuntza aukera bat lortzeko interesa zuten emakumeek mujeresenmodoon.es webgunean sartu eta izena eman besterik ez zuten egin behar. Automatikoki inskribatuta geratzen ziren Portalento plataforman, ONCE Fundazioaren enplegu-atarian

Kanpainaren bigarren zatiak 'Emakumeak ON moduan' izenburua jaso zuen eta bideo baten, desgaitasuna duten emakumeek gizartean duten tokia aldarrikatzen zuten, zuzenbideko subjektu oso gisa eta, aldi berean, haien talentua eta gaitasunak eskaintzen zituzten mundu bidezkoago batean laguntzeko, non desberdintasuna aberasteko faktore komuna den eta ez diskriminaziozkoa.

Desgaitasuna duten emakumeei zuzendutako beste ekimen bat da #Insertabeharduzu,minutu bateko hamar bideo tutorialen serie sinple eta praktikoa, non giza baliabideetan aditua den emakume batek lana modu arrakastatsuan bilatzeko gakoak eskaintzen ditu.

Inserta Empleo eta bere enpresentzako zerbitzuak

Insertak enpresekin egiten duen lan bitartekaritza funtsezko bost zutabetan oinarritzen da:

• Kontratazio, laguntza, diru-laguntza eta gizarte eta zerga onurei dagokienez aplikatu beharreko araudiaren berri ematea.
  • Lan-eskaintza eta -eskaria aktiboki bilatzea.
  • Lanpostu analisia.
  • Laguntza teknikoa ematea desgaitasuna duten pertsonen kontratazioarekin zerikusia duten gai guztietan.
  • Lan-eskaintzak eraginkortasunez kudeatzea, lanpostuari esleitutako eginkizunak betetzeko behar diren gaitasuna/k dituzten hautagaiak aurkeztuz.
  • Gizarte Erantzukizun Korporatiboaren arloan proiektuak garatzea.
  • Aholkularitza espezializatua.
  • Pertsona lanpostura egokitzeko banakako prestakuntza- eta garapen-estrategiak ezartzea: enpleguan laguntzea.

Inserta Empleo eta bere unibertsitateko gazteen aldeko apustua

Inserta Empleo elkarteak 'Sekulako etorkizuna' kanpaina abiarazi berri du, desgaitasuna duten unibertsitate ikasleak lan-merkatura hurbiltzeko eta haien prestakuntza hobetzeko.

Inserta Empleo elkarteak kolektibo horri buruz duen kezkaren ondorioz, unibertsitate ikasleentzako atal espezifiko bat gehitu du bere enplegu atarian. Atal horretan, enplegua bilatzeko zerbitzuak, praktikak, karrera-plana, bekak, ingeles-ikastaroak eta coaching profesionala
eskaintzen dizkie.

Inserta Empleo eta ODISMET: desgaitasunaren eta Espainiako lan merkatuaren behatokia

Odismet ONCE Fundazioaren Desgaitasunaren eta Espainiako Lan Merkatuaren Behatokia da, Europako Gizarte Funtsarekin baterako finantzaketa duena.

Odismet-en lan-merkatuaren eta desgaitasunaren berrogeita hamar adierazle baino gehiago dituen datu-banku bat kontsulta daiteke, sei ataletan antolatuta (lan-integrazioa eta lan-merkatuaren joerak; lan-baldintzak eta ibilbide profesionalak; hezkuntza eta lanbide-heziketa; desgaitasuna duten pertsonei zuzendutako enplegu-politikak; ONCE-Fundazioa ONCE-Ilunion Enpresa-Taldearen gizarte-prestazioak eta ekintzak, enplegua sortzera eta prestakuntzara bideratuak); enplegu-politikei buruzko informazioa, Desgaitasuna duten pertsonen laneratzeari buruz, informazio-aldizkari bat, bai eta txosten monografikoak eta urtekariak. Era berean, neurrira egindako kontsulten zerbitzu bat jartzen da eskuragarri ODISMET-en.

Inserta Empleo eta bere kapilaritatea lurraldeetan: MUNICIP aliantzak

Akordio horiek, Inserta Municip, lankidetza esparru bat ezartzen dute desgaitasuna duten pertsonen lan-merkatuko egoera hobetzeko, aholkularitza eta prestakuntza egokiaren bidez. Era berean, herritarrak, enpresariak eta udaletako organizazio eta erakundeak sentsibilizatu nahi dituzte, desgaitasuna duten pertsonak aintzakotzat hartzeko beharrari buruz. Era berean, aurreikusten dute desgaitasuna duten gazteentzako ekintza zehatzak elkarrekin diseinatzea eta burutzea eta lan-merkatuan sar daitezen bultzatzea eta enpresa-sarea talentu gaztearen aldeko apustuaz kontzientziatzea.

Dozenaka udalek bat egin dute ekimenarekin. Azkenekoen artean: Villaquilambre, Palencia, Galapagar, San Agustín de Guadalix, Lanzarote, Haro, Ávila, Pineda del Mar, Cádiz, Fuengirola, Logroño, Lucena, Alcañiz, Teruel, Vilagarcía de Arousa, Calahorra, Tarazona, A Estrada, Monzón, Algeciras, Gaztela-Mantxako Komunitateen Junta, Almeria, Salamanca, Alcorcón, Ejea de los Caballeros, Oviedo, Tutera eta Ciudad Real.

Inserta Foroa

Inserta Responsable Foroak, bere bazkideentzako sareko lan-plataforma gisa, aukera ematen du hausnarketak partekatzeko bazkideek beren plantilletan desgaitasuna duten pertsonak sartzeko abian jarritako praktikei buruz, lotura estua sortuz enpresa txertatuen eta ONCE Fundazioaren artean, konfiantzazko eta elkarrekiko lankidetzako harremanetan oinarrituta.

Foro hau sortzeak helburu bikoitza du: batetik, herrialde honetako enpresa garrantzitsuentzako topagune izatea, desgaitasuna duten pertsonak beren plantilletan integratzeko esperientziari buruzko gogoetak partekatzeko, lotura estua sortuz enpresa txertatuen eta ONCE Fundazioaren artean, konfiantzazko eta elkarrekiko lankidetzako harremanetan oinarrituta eta, bestetik, EGE politiken eta EGE eta desgaitasunaren inguruko topaketa- eta azterketa-foro bat sortzea.

Gaur egun, gure herrialdean lider diren 90 enpresak osatzen dute Inserta Programa eta Foroa.

Inserta Berrikuntza

Inserta Berrikuntza Elkartea irabazi-asmorik gabeko erakundea da, 1988an eratua, onura publikotzat deklaratua eta bere helburuetako bat laneratzea eta enplegua sustatzea da, batez ere desgaitasuna duten pertsonentzat eta egoera ahulean eta/edo gizarte-bazterkerian dauden beste kolektibo batzuetako pertsonentzat.

Hala, elkartea hausnarketak eta ekimenak bateratzeko zentro bat izango da eta horrela izango da kide guztiei eragiten dieten gai guztiei buruz. Xedea honako hauetara hedatuz: Informazioa, Enplegu-Orientazioa eta -Bilaketa, Enplegua Sustatzeko Zerbitzu Integratua, Enplegu Agentzia eta orientaziorako beste edozein tresna edo formula, bai eta irisgarritasun unibertsalaren arloko prestakuntza-jarduerak egitea ere, gizarteratzeko eta laneratzeko beharrezkoak direnak.

Inserta Innovaciónek, beraz, desgaitasuna duten langileen eta egoera ahulean eta/edo gizarte-bazterkerian dauden beste kolektibo batzuetako langileen enplegagarritasun-maila optimizatzera bideratutako estrategiak garatzen ditu eta haien gizarteratzea bultzatzen du, lan-ingurunean sartzearen bidez.

Enplegurako esku-hartze integraleko eredua proposatzen du, lan-eskaintzaileak eta -eskatzaileak harremanetan jartze hutsetik harago doan ikuspegi orokor batekin, ekintza espezifikoak aurreikusten baititu: informazioa, motibazioa, orientazioa, enplegagarritasuna hobetzea, prestakuntza, irisgarritasun unibertsalaren eta desgaitasuna duten langileen eta egoera ahulean eta/edo gizarte-bazterkerian dauden beste kolektibo batzuetako langileen laneratzearen arloko ekintzak eginez, bere burua lan-bitartekaritza eraginkor eta efikazaren eredu gisa ezarriz.

Era berean, aholkularitza-zerbitzuak ematen dizkie enpresaburuei, langileen hautaketan eta laneratzean arrakasta bermatzera bideratuak, batez ere enpresaren eskaintzetarako hautagaien aurretiko hautaketaren bidez eta ekintza horiek ahalbidetzeko jarduera-plan koordinatuen bidez.

Lanbide-orientazio espezializatua eskaintzen du, laneratzeko plan pertsonalizatua diseinatuz; hautagaiaren eskura jartzen ditu bere enplegagarritasun-baldintzak hobetuko dituzten ekintzak eta bere lanbide-profilari egokitutako enplegu-bilaketan parte hartzen du.

Horrez gain, berrikuntza, ezagutza eta ikerketa sustatzen ditugu gizarteratzea bultzatzen duten ekintzen garapenean. Gainera, prestakuntza-proiektuak garatuko ditu, kide guztiek edo batzuek egin ditzaten. Enplegua sortzea eta irisgarritasun unibertsala bultzatzen duen edozein material motaren edizioari buruzko dokumentazioa bildu eta zabaltzen dugu eta arlo horretan iritzi publikoa prestatzen laguntzen dugu. Bere helburu eta xedeetan garapen- eta eraginkortasun-mailarik handiena lortze aldera, Inserta Innovación elkarteak lankidetza estuan jardungo du desgaitasunaren arloan lan egiten duten erakundeek eta egoera ahulean eta/edo gizarte-bazterkerian dauden beste kolektibo batzuek aurrera eramaten dituzten ekimen guztiekin.

KIDEAK

Inserta Innovación elkarteko kide dira:

• Desgaitasuna duten Pertsonen Lankidetzarako eta Gizarteratzeko ONCE Fundazioa
  • Desgaitasuna duten Pertsonen Ordezkarien Espainiako Batzordea (CERMI)
  • ILUNION Taldea
  • Enplegu Zentro Berezien Elkarteen Espainiako Federazioa (FEACEM)

ALIANTZAK

Bere kudeaketa estrategiaren barruan, Inserta Innovación Elkarteak elementu bat sartzen du erakunde publiko eta pribatuekin aliantzak ezartzeko, programa eta proiektu bateratuak garatzeko, desgaitasuna duten pertsonen lanbide kualifikazioa eta laneratzea errazteko, prestakuntzaren eta lanpostu egonkorrak sortzearen bidez.

Lankidetzak elkarte-mugimenduarekin

Desgaitasuna duten pertsonen elkarte-mugimenduarekin lankidetzan aritzea faktore giltzarria eta erabakigarria da Inserta Innovación Elkartearentzat, kolektiboentzako beharrak eta aukerak identifikatzeko eta baterako programak garatzeko.

Lankidetzak Administrazio Publikoekin

Modu berean, Inserta Innovación Elkartearentzat, administrazio publikoekin lankidetzan aritzea faktore giltzarria eta erabakigarria da kolektiboarentzako beharrak eta aukerak identifikatzeko, bai eta baliabide-iturria ere, kontratuak eta lankidetza-hitzarmenak eginez.

ZENTROAK

Gaur egun, Inserta Innovación Elkarteak honako lurralde hauetan ditu egoitzak.

• ANDALUZIA: Sevilla, Kordoba eta Jerez
  • KANTABRIA: Santander