Què fem

Inserta i Inserta Innovació

Inserta i Inserta Innovació

La fundació ONCE i la seva entitat experta en inclusió laboral INSERTA

INSERTA Ocupació és l'entitat per a la formació i l'ocupació de la Fundació ONCE. La seva activitat està dirigida a persones amb discapacitat que busquen feina i/o volen potenciar les seves habilitats o adquirir-ne de noves.

A més, facilita que les empreses contractin treballadors amb discapacitat, assessorant-los durant tot el procés: subvencions, ajudes tècniques i econòmiques, cerca dels candidats adequats per al perfil que busquen, així com l'adaptació del lloc de treball si fos necessari.

Actualment, Inserta compta amb 36 oficines repartides per totes les comunitats autònomes, on 373 professionals treballen en l'àmbit dels recursos humans (325 d'ells amb discapacitat).

INSERTA Ocupació, tàndem de cooperació amb el FSE

La col·laboració de la Fundació ONCE amb el Fons Social Europeu ha estat llarga i fructífera, i passa per PO com el Programa Operatiu per a la Lluita contra la Discriminació, el Programa pel Talent, el Programa Operatiu per la Lluita contra la Discriminació 2007-2013 o els Programes Operatius d'Inclusió Social i d'Economia Social (Poises) i el d'Ocupació Juvenil (POEJ).

POISES

El nou Poises contempla la continuïtat de les accions d'orientació i de formació, així com la intermediació laboral en tres programes: Impulsa el teu talent 4.0, Potencia el teu Talent 4.0 i Talent Divers per al desenvolupament sostenible.

El programa més recent és l'anomenat Dones en Mode ON - VG, que millora la vida i l'ocupació de les dones amb discapacitat víctimes de violència de gènere

POEJ (per les sigles en castellà)

El Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil està dirigit a joves amb discapacitat d'entre 16 i 29 anys donats d'alta al Sistema Nacional de Garantia Juvenil.

Pretén formar personal d'orientació en metodologies d'actuació amb famílies; desenvolupar i aplicar una metodologia de treball en l'entorn social i familiar dels joves amb discapacitat; aconseguir que les famílies actuïn com a prescriptores per a altres persones en la mateixa situació; generar unitats de proximitat en l'actuació amb les famílies, que permetran l'accés als entorns rurals i treballar amb orientadors d'escoles i centres.

INSERTA ocupació: els nostres serveis a demandants d'ocupació joves NO ET RENDEIXIS MAI

El Pla No et Rendeixis Mai va ser una aposta de la Fundació ONCE i Inserta Ocupació per combatre l'atur juvenil i promoure la inclusió sociolaboral dels joves amb discapacitat, conseqüència de la situació econòmica del país, adherint-se a l'Estratègia per l'Emprenedoria i l'Ocupació Jovedel Ministeri de Treball i Seguretat Social.

L'any 2018 Inserta Ocupació va promocionar el roadshow 'No et rendeixis mai' presentat amb el lema "Aquesta oportunitat no passa cada dia", per atraure joves d'entre 16 i 29 anys amb un certificat de discapacitat igual o superior al 33%, i dotar-los de recursos que millorin la seva ocupabilitat. El registre de sol·licituds es va fer a través del web Noterindasnunca.org.

L'última fase de 'Never Give Up' es va presentar a l'octubre de 2018 amb una campanya integral amb publicitat exterior, presència digital, accions amb artistes i influencers. A més, va contar amb un vídeo protagonitzat per joves amb discapacitat que, en una peça plena de força i energia força i energia, mostren el seu esperit de millora i es converteixen en un exemple per a tots. Una altra de les accions de la campanya va ser la titulada Traces de vida, que integra una sèrie de trobades entre grans artistes d'arreu d'Espanya i joves amb discapacitat que han servit d'inspiració per a la creació de sis obres úniques que representen la importància de no rendir-se mai.

Inserta Ocupació i els seus serveis a dones amb discapacitat: DONES EN MODE ON i NECESSITES INSERTA

La taxa d'activitat de les dones amb discapacitat se situa al 35,2%, contra el 72,1% de les dones sense discapacitat; l'ocupació és del 30% contra el 57% i l'atur és del 29,3%, que per a les dones sense discapacitat és del 21,3%.

Aquesta realitat ha portat a Inserta Ocupació a promoure campanyes de comunicació com 'Passar del NO a l'ON', una iniciativa per promoure l'ocupació de les dones amb discapacitat. Les dones interessades a accedir a una oportunitat laboral i de formació només havien d'entrar a mujeresenmodoon.es i registrar-se. Quedaven automàticament inscrites a la plataforma Portalento, el portal d'ocupació de la Fundació ONCE.

La segona part de la campanya es va titular 'Dones en mode ON' i va comptar amb un vídeo en el qual les dones amb discapacitat reivindiquen el seu lloc a la societat com a subjecte de ple dret , alhora que ofereixen els seus talents i capacitats per contribuir a un món més just en què la diferència és un factor d'enriquiment comú i no de discriminació.

Una altra de les iniciatives d'Inserta adreçades a dones amb discapacitat és Necessites Inserta,una sèrie senzilla i pràctica de deu vídeo tutorials d'un minut cada un en què una experta en recursos humans ofereix les claus per buscar feina amb èxit.

Inserta ocupació i els seus serveis empresarials

La intermediació laboral d'Inserta amb les empreses es basa en cinc pilars bàsics:

• Informar de la normativa aplicable en matèria de contractació, ajudes, subvencions i prestacions socials i fiscals.
  • Buscar activament oferta i demanda d'ocupació.
  • Anàlisi del lloc de treball.
  • Donar suport tècnic en totes les qüestions relacionades amb la contractació de persones amb discapacitat.
  • Gestionar eficaçment les ofertes de feina, presentant els candidats que tenen la capacitat necessària per a l'acompliment de les funcions adherides al lloc de treball.
  • Desenvolupament de projectes en l'àmbit de la Responsabilitat Social Corporativa.
  • Assessorament especialitzat.
  • Establiment d'estratègies individuals de formació i de desenvolupament per a l'adaptació de la persona al lloc: acompanyament en l'ocupació.

Inserta ocupació i el seu compromís amb els joves universitaris

Inserta ocupació ha posat en marxa recentment la campanya ‘Un futur de por’, per apropar els estudiants universitaris amb discapacitat al mercat laboral i millorar la seva formació.

La preocupació d'Inserta Ocupació per aquest col·lectiu també es tradueix en la inclusió d'una secció específica per als estudiants universitaris en el seu portal d'ocupació en el qual ofereix serveis de recerca de feina, pràctiques, pla de carrera, beques, cursos d'anglès i coaching professional.

Inserta ocupació i ODISMET: observatori de la discapacitat i del mercat laboral a Espanya

Odismet és l'Observatori de la Discapacitat i el Mercat laboral, de la Fundació ONCE, que compta amb el cofinançament del Fons Social Europeu.

A Odismet es pot consultar una base de dades amb més d'una cinquantena d'indicadors del mercat laboral i de discapacitat ordenats en sis apartats (inserció laboral i tendències del mercat laboral; condicions laborals i trajectòries professionals; educació i formació professional; polítiques d'ocupació dirigides a persones amb discapacitat; prestacions socials i accions del la ONCE - Fundació ONCE - Grup Empresarial Ilunion dirigit a la creació d'ocupació i a la formació ); informació de polítiques d'ocupació, una biblioteca virtual sobre inclusió laboral per a persones amb discapacitat, un butlletí informatiu, així com informes monogràfics i anuaris. També hi ha disponible un servei de consulta a mida a l'ODISMET.

Inserta ocupació i el seu capil·lar en els territoris: aliances MUNICIP

Aquests convenis, Inserta Municip, estableixen un marc col·laboratiu per millorar la situació al mercat laboral de les persones amb discapacitat mitjançant l'assessorament i la formació adequada. També tenen com a objectiu conscienciar la ciutadania, els empresaris i les organitzacions i les institucions dels municipis sobre la necessitat de les persones amb discapacitat. Així mateix, preveuen el disseny conjunt i l'execució d'accions específiques per a joves amb discapacitat i promoure la seva incorporació al mercat laboral i conscienciar el teixit empresarial de l'aposta pel talent jove.

Desenes d'ajuntaments ja s'han apuntat a aquesta iniciativa. Entre els últims: Villaquilambre, Palència, Galapagar, San Agustín de Guadalix, Lanzarote, Haro, Àvila, Pineda del Mar, Cadis, Fuengirola, Logronyo, Lucena, Alcanyís, Terol, Vilagarcía de Arousa, Calahorra, Tarazona, A Estrada, Monzón, Algesires, Junta de Comunitats de Castella La Manxa, Almeria, Salamanca, Alcorcón, Ejea de los Caballeros, Oviedo, Tudela y Ciudad Real.

Fòrum Inserta

El Fòrum Inserta Responsable com a plataforma de treball en xarxa per als seus socis, permet compartir reflexions al voltant de les pràctiques posades en marxa pels socis per a la inclusió de persones amb discapacitat en les seves plantilles, generant un estret vincle entre les empreses INSERTA i la Fundació ONCE, basades en relacions de confiança i de cooperació mútua.

La creació d'aquest Fòrum persegueix un doble propòsit. D'una banda, servir de punt de trobada per a empreses d'aquest país rellevants per tal de compartir reflexions al voltant de l'experiència d'integrar les persones amb discapacitat en les seves plantilles, generant un estret vincle entre les empreses INSERTA i la Fundació ONCE, basada en les relacions de confiança i cooperació mútua. I, d'altra banda, generar un Fòrum de trobades i anàlisis al voltant de les polítiques de RSE i RSE i discapacitat.

Actualment formen part del Programa i Fòrum Inserta 90 empreses líders al nostre país.

Inserta Innovació

L'Associació Inserta Innovació és una entitat sense ànim de lucre establerta l'any 1998, declarada d'utilitat pública, que té entre les seves finalitats la promoció de la inclusió laboral i la promoció de l'ocupació, especialment de les persones amb discapacitat i de les que pertanyen a altres col·lectius en situació de vulnerabilitat i/o d'exclusió social.

D'aquesta manera, l'associació serà un centre per posar en comú reflexions i iniciatives sobre totes les qüestions que afecten al comú dels seus socis en aquesta matèria. Estenent el seu objecte a la Informació, Orientació i Cerca d'Ocupació, al Servei Integrat de Promoció de l'Ocupació, a l'Agència de Col·locació i a qualsevol altre instrument o fórmula d'intermediació i d'orientació laboral, així com a la realització d'activitats formatives en aquestes matèries i actuacions en matèria d'accessibilitat universal necessàries per a la plena inclusió social i laboral.

Per tant, Inserta Innovació treballa en el desenvolupament d'estratègies dirigides a optimitzar els nivells d'ocupabilitat dels treballadors i les treballadores amb discapacitat i d'aquelles altres que pertanyen a altres col·lectius en situació de vulnerabilitat i/o d'exclusió social, afavorint la seva integració social a través de l'accés a l'entorn laboral.

Proposa un model d'intervenció integral per a l'ocupació amb una visió de globalitat que va més enllà del simple contacte entre ofertes i demandes d'ocupació, al contemplar accions específiques d'informació, de motivació, d'orientació, de millora de l'ocupabilitat, de formació, d'accions en l'àmbit de l'accessibilitat universal i de la inserció professional de treballadors i treballadores amb discapacitat i d'aquells altres que pertanyin a altres col·lectius en situació de vulnerabilitat i/o d'exclusió social, basant-se en un model d'intermediació laboral eficient i eficaç.

També ofereix als emprenedors serveis de consultoria orientats a garantir l'èxit en la selecció i la incorporació de treballadors a través, essencialment, de la preselecció de candidats a les ofertes de l'empresa i de plans d'actuació coordinats per possibilitar aquestes accions.

Ofereix orientació professional especialitzada mitjançant el disseny d'un pla d'inserció personalitzat, posa a disposició del candidat accions que millorin les seves condicions d'ocupabilitat i participa en la cerca de feina adequada al seu perfil professional.

A més, promovem la innovació, el coneixement i la recerca en el desenvolupament d'actuacions que fomentin la inclusió social. També desenvoluparà projectes formatius per a la seva implementació per part de tots/es o alguns/es dels seus membres. Recollim i difonem documentació sobre l'edició de qualsevol tipus de material que promogui la creació d'ocupació i l'accessibilitat universal i contribuïm a la formació de l'opinió pública en aquest camp. Per tal d'obtenir el màxim nivell de desenvolupament i d'eficàcia en els seus objectius i finalitats, Inserta Innovació col·laborarà estretament amb totes aquelles iniciatives que duguin a terme les diferents organitzacions que treballen en l'àmbit de la discapacitat i altres col·lectius en situació de vulnerabilitat i/o d'exclusió social.

MEMBRES

Són membres de l'Associació Inserta Innovació:

• La Fundació ONCE per a la Cooperació i la Inclusió Social de Persones amb Discapacitat
  • El Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI)
  • El Grup ILUNION
  • La Federació Espanyola d’Associacions de Centres Especials de Treball (FEACEM)

ALIANCES

En el marc de la seva estratègia de gestió, l'Associació Inserta Innovació incorpora un element en l'establiment d'aliances amb entitats de naturalesa pública i privada, amb l'objectiu de desenvolupar programes i projectes conjunts que facilitin la qualificació professional i la integració laboral de les persones amb discapacitat mitjançant la formació i la creació de llocs de feina estables.

Col·laboracions amb el moviment associatiu

La col·laboració amb el moviment associatiu de les persones amb discapacitat és per a l'Associació Inserta innovació un factor clau i decisiu per identificar necessitats i oportunitats per al col·lectiu i per desenvolupar programes conjunts.

Col·laboracions amb les Administracions Públiques

Així mateix, per a l'Associació Inserta Innovació, la col·laboració amb les administracions públiques és un factor clau i decisiu per a la identificació de necessitats i oportunitats per al col·lectiu, així com una font de recursos a través de la celebració de contractes i convenis de col·laboració.

CENTRES

Actualment l'Associació Inserta Innovació té seus als següents territoris.

• ANDALUSIA: Sevilla, Còrdova i Jerez
  • CANTÀBRIA: Santander
  • GALÍCIA: Santiago de Compostel·la, La Corunya, Vigo, Ourense i Lugo
  • COMUNITAT DE MADRID: Madrid